Lista ogłoszeń (przetargów, licytacji/sprzedaży, zleceń) z wybranych ówcześnie parametrów branżowych i terytorialnych.
Numer | Przedmiot | Województwo | Dodano |
---|---|---|---|
28242018 | Świadczenie usług w zakresie wykonania okresowych przeglądów technicznych nieruchomości oraz usług serwisowych | Dolnośląskie | 2024-11-20 |
28242012 | Wybór ramowego dostawcy produktów VMware | Mazowieckie | 2024-11-20 |
28241998 | Świadczenia medyczne | Wielkopolskie | 2024-11-20 |
28241996 | Dostawa odczynników kompatybilnych z dzierżawionymi analizatorami | Małopolskie | 2024-11-20 |
28241995 | Sprzedaż nieruchomości | Mazowieckie | 2024-11-20 |
28241993 | Obsługa informatyczna | Mazowieckie | 2024-11-20 |
28241485 | Dostawa artykułów spożywczych | Mazowieckie | 2024-11-20 |
Buduj potencjał firmy dzięki sprawdzonym ogłoszeniom biznesowym. Zarejestruj się bezpłatnie i sprawdź pozostałe oferty. |
|||
28241989 | Sprzedaż ruchomości | Dolnośląskie | 2024-11-20 |
28241986 | Świadczenia medyczne | Wielkopolskie | 2024-11-20 |
28241985 | Rewitalizacja zabytkowego parku | Wielkopolskie | 2024-11-20 |
28241983 | Sprzedaż ruchomości | Mazowieckie | 2024-11-20 |
28241981 | Druga licytacja ruchomości | Dolnośląskie | 2024-11-20 |
28241978 | DOSTAWA KLESZCZY ZATOKOWYCH | Małopolskie | 2024-11-20 |
28241974 | Wyzbycia się drewna | Zachodniopomorskie | 2024-11-20 |
28241972 | Sprzedaż ruchomości | Wielkopolskie | 2024-11-20 |
28241969 | Mini koparka JCB 8018 + przyczepa Wiola W2 | Śląskie | 2024-11-20 |
28241965 | Dzierżawa budynku | Opolskie | 2024-11-20 |
28241963 | Świadczenie usług cateringowych oraz cateringu dla potrzeb obsługi wydarzenia | Mazowieckie | 2024-11-20 |
28241960 | Wykonanie robót budowlanych | Mazowieckie | 2024-11-20 |
28241950 | Dostawa telewizorów | Podkarpackie | 2024-11-20 |
Przetargi publiczne są doskonałym rozwiązaniem dla firm z sektora MŚP. Dlaczego?
Wszystkie wymienione cechy przetargów publicznych sprawiają, że proces wyboru oferty jest transparentny i uczciwy. Niezależnie od koneksji i rozpoznawalności, wygrywa ta firma, która zaproponowała najkorzystniejsze warunki. Stabilny strumień ogłoszeń przetargowych w połączeniu z niskimi lub zerowymi kosztami wejścia i powtarzalnymi procedurami to wystarczający bodziec, do spróbowania swoich sił. Warto regularnie śledzić nowe ogłoszenia, gdyż dzięki temu nie umknie nam żadna szansa na rozwój!
Zapytaliśmy naszych klientów o kilka rad dla początkujących graczy na rynku zamówień publicznych. Co mogą oni zrobić, żeby bez większych nakładów podpisać korzystne dla siebie umowy. Oto najczęściej pojawiające się odpowiedzi:
Wyniki wyszukiwania to specjalna podstrona, na której zaprezentowano wszystkie ogłoszenia przetargowe spełniające Twoje preferencje. Wystarczy kliknąć w wybraną pozycję i zapoznawać się z treścią dokumentacji zamówienia.
Wyszukiwarka przetargów publicznych daje możliwość wygodnego filtrowania aktualnych i zakończonych postępowań. Znając swoje potrzeby, biorąc pod uwagę dostępne zasoby ludzkie, finansowe i techniczne, możemy ograniczyć listę wyświetlanych ogłoszeń poprzez użycie określonych opcji. Najpopularniejszymi funkcjami wyboru są:
Oprócz wymienianych opcji, firma korzystająca z wyszukiwarki zamówień publicznych może także określić konkretny numer ogłoszenia, wybrać interesującą go kategorię, branżę i typ postępowania, a także źródło z jakiego informacje będą pochodzić.
Mimo wielu zalet tak szczegółowego określenia parametrów interesujących nas ogłoszeń przetargowych, zawsze warto sprawdzić także frazę słowną. Jest to spowodowane tym, że obsługą zamawiających publicznych lub subsydiowanych bardzo często zajmują się osoby niezwiązane z daną branżą. Tym samym nie muszą one rozumieć wszystkich wymagań ujętych w opisie przedmiotu zamówienia. Czym to się kończy? Z jednej strony zawyżonymi wymaganiami względem wykonawców (które najczęściej są normowane dopiero na etapie wyjaśniania treści SWZ), z drugiej błędnym przyporządkowaniem lub nazwaniem postępowania. To ostatnie ma duże znaczenie dla działania wyszukiwarki przetargów publicznych. Spójrzmy na konkretny przykład.
Firma działa w branży odnawialnych źródeł energii. Standardowo wyszukuje interesujące ich ogłoszenia przetargowe poprzez określenie branży „elektryka energetyka osprzęt” oraz „środowisko naturalne ekologia’. Dodatkowo wybiera interesujące ją w danym momencie parametry: termin składania ofert, wadium i województwo. Tak zorientowane wyszukiwanie nie przewiduje możliwości popełnienia omyłki przez osobę przygotowującą postępowanie. Nie zawsze bierze też pod uwagę dzielenie zamówienia na części. A to się zdarza nagminnie. Jeden z Operatorów Sieci Dystrybucyjnej nazwał swoje postępowanie następująco: „Infrastruktura sieciowa”. Z uwagi na wybrany kod CPV oraz opis nie sposób było go zidentyfikować jako projekt polegający na budowie instalacji fotowoltaicznej. Dopiero wpisanie odpowiedniej frazy słownej pozwoliło to zamówienie odnaleźć. Ostatecznie wpłynęła na nie jedna oferta – najbardziej przenikliwego wykonawcy. Podobnie wygląda to w przypadku zamówień zagregowanych. Termomodernizacja budynku szkoły może nie być atrakcyjnym kierunkiem dla firmy z branży OZE. Zdarza się jednak, że zamawiający respektując najnowsze wytyczne zawarte w Polityce Zakupowej Państwa, dzieli takie zamówienie na części. Tym samym montaż pompy ciepła czy paneli fotowoltaicznych może wykonać ktoś inny, niż wykonawca dociepleń. Wpisując właściwą frazę słowną w wyszukiwarkę przetargów publicznych z łatwością także tego typu zamówienia odnajdziemy. Używanie frazy słownej to najbezpieczniejsza forma poszukiwania zleceń.
Ustawienia wyszukiwarki przetargów publicznych można bardzo łatwo zmienić. W tym celu wystarczy wybrać przycisk „Zmień ustawienia wyszukiwarki”, który znajduje się na górze i dole listy wyświetlanych rekordów. Podobną akcję spowoduje ponowne kliknięcie w przycisk wyszukiwarki u góry strony.
Prowadzenie biznesu rządzi się swoimi prawami. Jednym z nich jest racjonalizacja zasobów, w tym w szczególności optymalizacja czasu. Dzięki użyteczności „Zapisz kryteria” pracownik zajmujący się przetargami publicznymi nie musi każdorazowo wybierać interesujących go kryteriów. Wystarczy, że zrobi to raz, a każdy kolejny będzie przebiegał automatycznie. Przechodząc do zakładki „Panel” -> „Kryteria wyszukiwania” odnajdzie listę zapisanych szablonów. Ich liczba może być nieograniczona. Po kliknięciu w wybraną nazwę zostaje przekierowany na gotową listę sprofilowaną pod jego oczekiwania. W ten sposób interesujące go zamówienia jest w stanie znaleźć dosłownie w kilka minut.
Po określeniu kryteriów wyszukiwania, gotowa lista z ogłoszeniami przetargowymi uszeregowana jest w kolejności dodawania do bazy. Na pierwszych pozycjach są postępowania najbardziej aktualne, bardzo często z długimi terminami na złożenia oferty. Jeśli chcielibyśmy uzyskać inne przyporządkowanie, możemy to uczynić względem trzech użytecznych filtrów:
Klikając trójkąt przy każdym z tych parametrów lista postępowań automatycznie modeluje się według naszych oczekiwań. W ten sposób łatwo rozpoczniemy weryfikację dostępnych możliwości od przetargów publicznych zlokalizowanych najbliżej naszej siedziby lub z najkrótszym terminem składania ofert.
Na liście wyszukiwania przetargów publicznych znajdują się wszystkie ogłoszenia przetargowe spełniające zadane kryteria. Im więcej preferencji zaznaczymy, tym ostateczne zestawienie będzie bardziej precyzyjne i krótsze. Z drugiej strony nadmierne ograniczenie wyboru może prowadzić do zaprzepaszczenia szansy otwarcia na nowe rynki. Dla firmy wygodniej będzie obsługiwać klientów, których siedziba mieści się niedaleko ich biura. To naturalne. Wystartowanie w przetargu publicznym z innego województwa, powinno być także rozpatrywane jako możliwość poznania innych realiów, zdobycie możliwości na zaistnienie w nowym otoczeniu. Takie strategiczne myślenie o rynku zamówień publicznych cechuje największych graczy i to ich marki ciągle zyskują na popularności.
Niezależnie czy ostatecznie na naszej bieżącej liście znajduje się pięć ogłoszeń przetargowych, czy jest ich setka, możemy w prosty sposób zapisać te najbardziej nas interesujące. Nie ma potrzeby tworzenia oddzielnych dokumentów tekstowych czy arkuszy kalkulacyjnych. Za pomocą jednego kliknięcia wybrane postępowanie trafia do schowka. Odnajdziemy je w panelu, który znajduje się w prawym górnym rogu strony internetowej. Przetargi publiczne dodane do schowka możemy filtrować, nadawać im wygodne dla nas etykiety, czy opatrywać notatką. Jest to szczególnie istotna funkcja, która pozwala nadać rekordowi najważniejsze informacje o przetargu publicznym (np. wysokość wadium, zakres zlecenia, termin realizacji, niezbędne czynności do wykonania przed złożeniem oferty). Przy dużej ilości potencjalnych ofert do złożenia, każdy tego typu komentarz przyspiesza nam pracę i wpływa na ostateczną efektywność ekonomiczną składania ofert.
Usunięcie nieaktualnego bądź mało atrakcyjnego ogłoszenia przetargowego ze schowka odbywa się poprzez wybranie ikony kosza. W ten sposób szybko zoptymalizujemy nasz ‘wirtualny notatnik’ pod bieżące potrzeby.
Po kliknięciu w tytuł interesującego nas ogłoszenia przetargowego trafiamy na stronę prezentującą podstawowe dane projektu. Znajdziemy tam takie dane jak:
Zapoznanie się z tymi informacjami pozwala podjąć wstępną decyzję, czy dane ogłoszenie przetargowe jest atrakcyjne dla naszej firmy. Jeśli jego parametry są odpowiednie, warto dodać je do schowka, a w odpowiednim momencie wykorzystać do pobrania pełnej dokumentacji. To tam znajdziemy niezbędne formularze do uzupełnienia oferty, a także załączniki prezentujące szczegółowe rozwiązania techniczne i organizacyjne realizacji przedmiotu zamówienia.
Jeśli do tej pory nie zdecydowaliśmy się na wykupienie dostępu w bazie oferent.com.pl, możemy przetestować ją bezpłatnie. W ciągu 20-dniowego okresu próbnego dostajemy dostęp do wszystkich użyteczności portalu, w tym:
Serwis oferent.com.pl to kompletne narzędzie poszukiwania dodatkowych zleceń dla przedsiębiorstwa. Jest na bieżąco aktualizowane, dzięki czemu żaden przetarg publiczny czy sprzedaż nieruchomości nie przejdzie nam obok nosa. Po okresie próbnym będziemy mogli zdecydować czy zakupić abonament w wygodnej dla nas formie, czy zrezygnować z usługi bez żadnych konsekwencji.