https://przetargi.wody.gov.pl 226854-2024 - Procedura konkurencyjna 226854-2024 - Procedura konkurencyjna Polska – Budowa obiektów inżynierii wodnej – „Budowa zbiornika retencyjnego w ramach inwestycji: Regulacja Srebrnego Potoku km 0+000-12+167 miasto Elbląg gmina Milejewo, woj. warmińsko-mazurskie” OJ S 76/2024 17/04/2024 Ogłoszenie o zamówieniu lub ogłoszenie o koncesji – tryb standardowy - Ogłoszenie o zmianie Roboty budowlane 1. Nabywca 1.1. Nabywca Oficjalna nazwa: Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Status prawny nabywcy: Podmiot prawa publicznego Sektor działalności instytucji zamawiającej: Ochrona środowiska 2. Procedura 2.1. Procedura Tytuł: „Budowa zbiornika retencyjnego w ramach inwestycji: Regulacja Srebrnego Potoku km 0+000-12+167 miasto Elbląg gmina Milejewo, woj. warmińsko-mazurskie” Opis: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane realizowane w ramach zamówienia pn. „Budowa zbiornika retencyjnego w ramach inwestycji: Regulacja Srebrnego Potoku km 0+000-12+167 miasto Elbląg gmina Milejewo, woj. warmińsko-mazurskie”. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia, warunki jego realizacji oraz obowiązki Wykonawcy zawierają: - Opis przedmiotu zamówienia - Załącznik Nr 1 do SWZ, - Projektowane postanowienia umowy – Załącznik Nr 8 do SWZ. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA: Zamawiający wymaga, aby zamówienie zostało wykonane w terminie do 16 miesięcy od przekazania terenu realizacji przedmiotu zamówienia. Za termin zakończenia realizacji przedmiotu zamówienia uważa się datę zgłoszenia zakończenia realizacji wszelkich robót, o ile Protokół Odbioru Końcowego Przedmiotu Umowy nie będzie wskazywał występowania wad istotnych. Identyfikator procedury: 97d3f37c-08ce-4740-94b3-904d10bbd413 Wewnętrzny identyfikator: G.ROZ.2710.2.2024 Rodzaj procedury: Otwarta Procedura jest przyspieszona: nie 2.1.1. Przeznaczenie Charakter zamówienia: Roboty budowlane Główna klasyfikacja (cpv): 45240000 Budowa obiektów inżynierii wodnej Dodatkowa klasyfikacja (cpv): 45100000 Przygotowanie terenu pod budowę 2.1.2. Miejsce realizacji Podpodział krajowy (NUTS): Elbląski (PL621) Kraj: Polska 2.1.3. Wartość Szacunkowa wartość bez VAT: 31 196 644,96 PLN 2.1.4. Informacje ogólne Informacje dodatkowe: 1. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest na podstawie przepisów ustawy z dn. 11.09.2019r. Prawo zamówień publicznych zwaną dalej „ustawą Pzp” oraz przepisów wykonawczych wydanych na jej podstawie, w szczególności rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dn. 23.12.2020r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy – zwanego dalej „rozporządzaniem MR” w trybie przetargu nieograniczonego (art. 132 ustawy Pzp). Zgodnie z art. 139 ustawy Pzp, Zamawiający najpierw dokona badania i oceny ofert, a następnie dokona kwalifikacji podmiotowej Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, w zakresie braku podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu. 2. Zgodnie z art. 61 ust. 1 ustawy Pzp, komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem Platformy Zakupowej – zwanej dalej „Platformą” – pod adresem: https://przetargi.wody.gov.pl . Dokumenty związane z postępowaniem Zamawiający zamieszcza na Platformie w zakładce z przedmiotowym postępowaniem. Informacje dot. sposobu porozumiewania się stron zostały określone w pkt 3 SWZ. 3. Szczegółowe informacje dot. podstaw wykluczenia zawiera pkt 7 SWZ. 4. Oferta oraz oświadczenia lub dokumenty wymagane w postępowaniu: 4.1 Oferta, na którą składa się Formularz oferty zgodny w treści z Zał. Nr 2 do SWZ. 4.2 Oświadczenia lub dokumenty składane razem z ofertą: 1) dokumenty potwierdzające uprawnienie do podpisania oferty oraz do podpisania lub poświadczenia za zgodność z oryginałem składanych oświadczeń lub dokumentów. Jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji dokumentem właściwym jest odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru lub dokumenty na podstawie których dokonuje się wpisu do właściwego rejestru lub ewidencji, np. uchwała właściwego organu Wykonawcy. 2) pełnomocnictwo, w przypadku, gdy ofertę lub załączone do niej oświadczenia lub dokumenty podpisuje pełnomocnik. 3) JEDZ (zgodny z instrukcją z Zał. Nr 3 do SWZ), aktualny na dzień składania ofert, celem tymczasowego potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, JEDZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 4) JEDZ (zgodny z instrukcją z Zał. Nr 3 do SWZ), aktualny na dzień składania ofert, dotyczący podmiotów udostępniających zasoby, celem tymczasowego potwierdzenia braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu. 5) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania, zgodne w treści z Zał. Nr 4 do SWZ, aktualne na dzień składania ofert, celem tymczasowego potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 5k Rozporządzenia Rady (UE) 2022/576 z dn. 8.4.2022r. w sprawie zmiany rozporządzenia (UE) nr 833/2014 dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz. Urz. UE nr L 111/1 z 8.4.2022r.) oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dn. 13.04.2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz.U. z 2023r., poz.1497 ze zm.). W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 6) oświadczenie, zgodne w treści z Zał. Nr 5 do SWZ, aktualne na dzień składania ofert, dotyczące innych podmiotów, na których zasoby powołuje się Wykonawca, celem tymczasowego potwierdzenia braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z postępowania na podstawie art. 5k Rozporządzenia Rady (UE) 2022/576 z dn. 8.4.2022r. w sprawie zmiany rozporządzenia (UE) nr 833/2014 dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz. Urz. UE nr L 111/1 z 8.4.2022r.) oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dn. 13.4.2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz.U. z 2023r., poz.1497 ze zm.). 7) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Przykładowy wzór zobowiązania stanowi Zał. Nr 6 do SWZ. 8) oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy – w przypadku, gdy w odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia polegają na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane, zgodnie z art. 117 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp. Przykładowy wzór oświadczenia stanowi Zał. Nr 7 do SWZ. 9) uzasadnienie tajemnicy przedsiębiorstwa – jeżeli dotyczy. 10) dokumenty potwierdzające wniesienie wadium w przypadku wnoszenia wadium w formie niepieniężnej. 4.3 Oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu, składane na wezwanie Zamawiającego: 1) oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniach w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego. Wzór oświadczenia stanowi Zał. Nr 9 do SWZ; 2) informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy Pzp oraz art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, dotyczącej orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka karnego, sporządzona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem; 3) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, sporządzona nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp; 4) oświadczenie wykonawcy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dn. 16.02.2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej, zgodnie z wzorem stanowiącym Zał. Nr 10 do SWZ. 4.4. Oświadczenia lub dokumenty potwierdzające spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, składane na wezwanie Zamawiającego są wskazane w pkt 10.4 SWZ (ogłoszenie o zamówieniu kryteria kwalifikacji dot. zdolności technicznej i zawodowej). 4.5. Przedmiotowe środki dowodowe składane razem z ofertą: Dokumenty uwiarygodniające zastosowanie rozwiązań równoważnych, o których mowa w pkt 11 Opisu przedmiotu zamówienia (Zał. Nr 1 do SWZ) – w przypadku ich zaoferowania przez Wykonawcę. W przypadku wątpliwości dotyczących przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających równoważność oferowanych rozwiązań Zamawiający wezwie Wykonawcę do złożenia we wskazanym terminie wyjaśnień ich treści na podstawie art. 107 ust. 4 ustawy Pzp. Zamawiający nie przewiduje uzupełnienia przedmiotowych środków dowodowych. Wykonawca składa je wraz z ofertą. 4.6. Terminy składania oświadczeń lub dokumentów - patrz w pkt 10.6 SWZ. Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp składa również, aktualne na dzień złożenia, oświadczenia lub dokumenty wymienione w Informacjach dodatkowych w pkt 4.3 ppkt 1)-3), dotyczące każdego z tych podmiotów. 5. Informacje dotyczące oferty wspólnej znajdują się w pkt 11 SWZ. 6. Informacje dotyczące Wykonawców zagranicznych, tj. dokumenty, oświadczenia składane przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej - patrz w pkt 12 SWZ. 7. Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych została zawarta w pkt 1.4 SWZ. 8. Informacje dotyczące przygotowania oferty oraz oświadczeń lub dokumentów (wymogi formalne) zostały określone w SWZ. 9. Stosownie do art. 257 ustawy Pzp, Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki publiczne, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostaną mu przyznane. 10. Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w przedmiotowym postępowaniu. Wykonawca, przed podpisaniem umowy, zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy, na sumę stanowiącą 5 % całkowitej ceny brutto podanej w ofercie. Szczegółowe informacje dot. zabezpieczenia należytego wykonania umowy zawiera pkt 16 SWZ. 11. Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w SWZ i w ogłoszeniu o zamówieniu (kryteria udzielenia zamówienia). Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która łącznie (suma punktów przyznanych we wszystkich kryteriach oceny ofert) uzyska największą liczbę punktów obliczonych zgodnie z wzorem określonym w pkt 15.3 SWZ. Obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. 12. Uwaga: wypełniając Jednolity Europejski Dokument Zamówienia, zwany dalej „JEDZ”, w zakresie Część IV: Kryteria kwalifikacji, Wykonawca może ograniczyć się do wypełnienia sekcji alfa w części IV i nie musi wypełniać żadnej z pozostałych sekcji w części IV. Podstawa prawna: Dyrektywa 2014/24/UE art. 132 ustawy z dnia 11.09.2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1605, z późn. zm.), dalej ustawa Pzp 2.1.6. Podstawy wykluczenia: Nadużycia: art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy Pzp Korupcja: art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy Pzp Naruszenie obowiązków w dziedzinie prawa pracy: art. 108 ust. 1 pkt 1 lit h) i pkt 2 ustawy Pzp Praca dzieci i inne formy handlu ludźmi: art. 108 ust. 1 pkt 1 i pkt 2 ustawy Pzp Pranie pieniędzy lub finansowanie terroryzmu: art. 108 ust. 1 pkt 1 i pkt 2 ustawy Pzp Przestępstwa terrorystyczne lub przestępstwa związane z działalnością terrorystyczną: art. 108 ust 1 pkt 1 i pkt 2 ustawy Pzp Udział w organizacji przestępczej: art. 108 ust. 1 pkt 1 i pkt 2 ustawy Pzp Płatność podatków: art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp Porozumienia z innymi wykonawcami mające na celu zakłócenie konkurencji: art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp Bezpośrednie lub pośrednie zaangażowanie w przygotowanie przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia: art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp Aktywami zarządza likwidator: art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp Niewypłacalność: art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp Układ z wierzycielami: art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp Upadłość: art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp Działalność gospodarcza jest zawieszona: art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp Inna sytuacja podobna do upadłości wynikająca z prawa krajowego: art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp Opłacanie składek na ubezpieczenie społeczne: art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp Podstawy wykluczenia o charakterze wyłącznie krajowym: - art. 108 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp; - art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp; Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również Wykonawcę, na podstawie następujących okoliczności wskazanych w: - art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1497 ze zm.); - w art. 5k Rozporządzenia Rady (UE) 2022/576 z dnia 8 kwietnia 2022 roku w sprawie zmiany rozporządzenia (UE) nr 833/2014 dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz. Urz. UE nr L 111/1 z 8.04.2022r.). 5. Część zamówienia 5.1. Część zamówienia: LOT-0001 Tytuł: „Budowa zbiornika retencyjnego w ramach inwestycji: Regulacja Srebrnego Potoku km 0+000-12+167 miasto Elbląg gmina Milejewo, woj. warmińsko-mazurskie” Opis: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane realizowane w ramach zamówienia pn. „Budowa zbiornika retencyjnego w ramach inwestycji: Regulacja Srebrnego Potoku km 0+000-12+167 miasto Elbląg gmina Milejewo, woj. warmińsko-mazurskie”. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia, warunki jego realizacji oraz obowiązki Wykonawcy zawierają: - Opis przedmiotu zamówienia - Załącznik Nr 1 do SWZ, - Projektowane postanowienia umowy – Załącznik Nr 8 do SWZ. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA: Zamawiający wymaga, aby zamówienie zostało wykonane w terminie do 16 miesięcy od przekazania terenu realizacji przedmiotu zamówienia. Za termin zakończenia realizacji przedmiotu zamówienia uważa się datę zgłoszenia zakończenia realizacji wszelkich robót, o ile Protokół Odbioru Końcowego Przedmiotu Umowy nie będzie wskazywał występowania wad istotnych. Wewnętrzny identyfikator: G.ROZ.2710.2.2024 5.1.1. Przeznaczenie Charakter zamówienia: Roboty budowlane Główna klasyfikacja (cpv): 45240000 Budowa obiektów inżynierii wodnej Dodatkowa klasyfikacja (cpv): 45100000 Przygotowanie terenu pod budowę 5.1.2. Miejsce realizacji Podpodział krajowy (NUTS): Elbląski (PL621) Kraj: Polska 5.1.3. Szacowany okres obowiązywania Okres obowiązywania: 16 Miesiąc 5.1.5. Wartość Szacunkowa wartość bez VAT: 31 196 644,96 PLN 5.1.6. Informacje ogólne Zastrzeżony udział: Udział nie jest zastrzeżony. Należy podać imiona i nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe członków personelu wyznaczonych do realizacji zamówienia: Wymagane w ofercie Projekt zamówienia niefinansowany z funduszy UE Zamówienie jest objęte zakresem Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA) Przedmiotowe zamówienie jest odpowiednie również dla małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) 5.1.9. Kryteria kwalifikacji Kryterium: Rodzaj: Zdolność techniczna i zawodowa Nazwa: Zdolność techniczna i zawodowa Opis: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 8 lat, liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie obiektu lub obiektów hydrotechnicznych, w ramach której wykonał budowę lub przebudowę żelbetowej konstrukcji obiektu hydrotechnicznego, o wartości brutto roboty budowlanej nie mniejszej niż 15 000 000,00 zł. UWAGA: 1. Jako wykonanie (zakończenie) roboty należy rozumieć wystawienie co najmniej Świadectwa Przejęcia (dla kontraktów realizowanych zgodnie z warunkami FIDIC) lub podpisanie Protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu (w przypadku zamówień, w których nie wystawia się Świadectwa Przejęcia). 2. Przez jedną robotę budowlaną należy rozumieć jedną umowę. 3. Za budowę lub przebudowę Zamawiający uzna budowę lub przebudowę w rozumieniu ustawy z dn. 7.07.1994r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2023r., poz. 682 ze zm.). 4. Nie jest dopuszczalne sumowanie zrealizowanych przez różne podmioty zamówień (umów), w celu wykazania spełniania warunku. 5. W przypadku, gdy w ramach umowy (np. większej inwestycji) realizowany był szerszy zakres prac, należy podać zakres i wartość robót budowlanych potwierdzających spełnienie warunku określonego przez Zamawiającego. 6. Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami doświadczenie na potwierdzenie powyższego warunku dotyczy robót, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył. 7. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powyższy warunek musi spełniać w całości co najmniej jeden z tych Wykonawców. W przypadku polegania przez Wykonawcę na zdolnościach podmiotu udostępniającego zasoby, w myśl art. 118 ustawy Pzp, powyższy warunek musi spełniać w całości podmiot udostępniający zasoby. 1. Oświadczenia lub dokumenty potwierdzające spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu składane razem z ofertą: 1.1 JEDZ, (zgodny z instrukcją z Zał. Nr 3 do SWZ), aktualny na dzień składania ofert, celem tymczasowego potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, JEDZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 1.2. JEDZ, (zgodny z instrukcją z Zał. Nr 3 do SWZ), aktualny na dzień składania ofert, dotyczący podmiotów udostępniających zasoby, celem tymczasowego potwierdzenia braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu. 1.3. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Przykładowy wzór zobowiązania stanowi Zał. Nr 6 do SWZ. 1.4. Oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy – w przypadku, gdy w odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia polegają na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane, zgodnie z art. 117 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp. Przykładowy wzór oświadczenia stanowi Zał. Nr 7 do SWZ. 2. Oświadczenia lub dokumenty potwierdzające spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, składane na wezwanie Zamawiającego: 1) w zakresie warunku określonego w pkt 7.2.4.1 SWZ - wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 8 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Powyższe okresy liczy się zgodnie z § 9 ust. 2 rozporządzenia MR. Wzór wykazu robót budowlanych stanowi Załącznik Nr 11 do SWZ. 3.Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy w pkt 7.1 SWZ. 4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 5. Wykonawca, który polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Wykorzystanie tego kryterium: Stosowane Kryterium: Rodzaj: Zdolność techniczna i zawodowa Nazwa: Zdolność techniczna i zawodowa Opis: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że do realizacji zamówienia skieruje co najmniej: jedną osobę, która będzie uczestniczyła w realizacji zamówienia i pełniła funkcję kierownika budowy, spełniającą łącznie następujące wymagania: a) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej hydrotechnicznej bez ograniczeń, b) posiadającą doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy na co najmniej dwóch robotach budowlanych polegających na budowie lub przebudowie obiektu hydrotechnicznego. UWAGA: Przez uprawnienia budowlane Zamawiający rozumie uprawnienia budowlane wydane na podstawie przepisów ustawy z dn. 7.07.1994r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023r. poz. 682 ze zm.) Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dn. 29.04.2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019r. poz. 831). Zamawiający zaakceptuje uprawnienia budowlane równoważne wymaganym uprawnieniom, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz równoważne uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a ustawy Prawo budowlane i innych przepisów tej ustawy oraz ustawy z dn. 22.12.2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023r. poz. 334). 1. Oświadczenia lub dokumenty potwierdzające spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu składane razem z ofertą: 1.1 JEDZ, (zgodny z instrukcją z Zał. Nr 3 do SWZ), aktualny na dzień składania ofert, celem tymczasowego potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, JEDZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 1.2. JEDZ, (zgodny z instrukcją z Zał. Nr 3 do SWZ), aktualny na dzień składania ofert, dotyczący podmiotów udostępniających zasoby, celem tymczasowego potwierdzenia braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu. 1.3. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Przykładowy wzór zobowiązania stanowi Zał. Nr 6 do SWZ. 1.4. Oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy – w przypadku, gdy w odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia polegają na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane, zgodnie z art. 117 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp. Przykładowy wzór oświadczenia stanowi Zał. Nr 7 do SWZ. 2. Oświadczenia lub dokumenty potwierdzające spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, składane na wezwanie Zamawiającego: 1) w zakresie warunku określonego w pkt 7.2.4.2 SWZ - wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich uprawnień, doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu osób stanowi Zał. Nr 12 do SWZ. 3.Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy w pkt 7.1 SWZ. 4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 5. Wykonawca, który polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Wykorzystanie tego kryterium: Stosowane 5.1.10. Kryteria udzielenia zamówienia Kryterium: Rodzaj: Cena Nazwa: cena oferty brutto Opis: Kryterium „cena oferty brutto” będzie rozpatrywane na podstawie ceny oferty brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podanej przez Wykonawcę w Formularzu oferty. Ilość punktów, przyznana badanej ofercie w zakresie kryterium „cena oferty brutto”, zostanie wyliczona według wzoru: C = (Cn: Cb) x 100 x 60% , gdzie: C – ilość punktów przyznanych badanej ofercie w kryterium „cena oferty brutto”, Cn – najniższa zaoferowana cena brutto spośród ofert niepodlegających odrzuceniu, Cb – cena brutto zaoferowana w ofercie badanej. Maksymalna liczba punktów w tym kryterium: 60 punktów. Waga (wartość procentowa, dokładna): 60 Kryterium: Rodzaj: Jakość Nazwa: okres gwarancji i rękojmi Opis: W kryterium „okres gwarancji i rękojmi” oceniany będzie zaoferowany przez Wykonawcę w Formularzu oferty (w pkt 2) okres udzielonej gwarancji i rękojmi na wykonany przedmiot zamówienia. Wykonawca udzieli co najmniej 60 miesięcznej gwarancji i rękojmi na wykonany przedmiot zamówienia, licząc od dnia podpisania Protokołu Odbioru Końcowego Przedmiotu Umowy. Wykonawca może udzielić w ofercie gwarancji i rękojmi na okres: 60 miesięcy lub 72 miesięcy lub 84 miesięcy. Punkty będą przyznawane zgodnie z tabelą, o której mowa w pkt 15.4.2 SWZ, tj.: Okres udzielonej gwarancji i rękojmi - Liczba punktów: 60 miesięcy - 0 punktów, 72 miesiące - 20 punktów, 84 miesiące - 40 punktów. UWAGA!!! 1) minimalny wymagany okres gwarancji i rękojmi na przedmiot zamówienia wynosi 60 miesięcy. W przypadku podania przez Wykonawcę okresu gwarancji i rękojmi krótszego od minimalnego, wskazanego przez Zamawiającego, oferta Wykonawcy zostanie odrzucona jako niezgodna z SWZ; 2) w przypadku braku wskazania przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym okresu gwarancji i rękojmi, Zamawiający uzna, że Wykonawca zaoferował minimalny wymagany przez Zamawiającego okres gwarancji i rękojmi (60 miesięcy) i przyzna 0 punktów w przedmiotowym kryterium; 3) w przypadku wskazania w Formularzu ofertowym więcej niż jeden okres gwarancji i rękojmi, Zamawiający uzna, że Wykonawca zaoferował minimalny wymagany przez Zamawiającego okres gwarancji i rękojmi (60 miesięcy) i przyzna 0 punktów w przedmiotowym kryterium; 4) w przypadku wskazania przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym okresu gwarancji i rękojmi dłuższego niż 84 miesiące, Zamawiający przyzna punkty jak dla okresu 84 – miesięcznego, natomiast do umowy wpisze jako obowiązujący okres gwarancji i rękojmi faktycznie zaoferowany przez Wykonawcę. Maksymalna liczba punktów w tym kryterium: 40 punktów. Waga (wartość procentowa, dokładna): 40 5.1.11. Dokumenty zamówienia Języki, w których dokumenty zamówienia są oficjalnie dostępne: polski Adres dokumentów zamówienia: https://przetargi.wody.gov.pl 5.1.12. Warunki udzielenia zamówienia Warunki zgłoszenia: Zgłoszenie elektroniczne: Wymagane Adres na potrzeby zgłoszenia: https://przetargi.wody.gov.pl Języki, w których można składać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału: polski Katalog elektroniczny: Niedozwolone Wymagane jest użycie zaawansowanego lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub pieczęci elektronicznej (zgodnie z definicją w rozporządzeniu (UE) nr 910/2014) Oferty wariantowe: Niedozwolone Opis gwarancji finansowej: Wykonawca zobowiązany jest, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie: 50 000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy 00/100 zł). Szczegółowe informacje dotyczące wniesienia wadium zostały określone w pkt 8 SWZ. Termin składania ofert: 10/05/2024 10:00:00 (UTC+2) Termin, do którego oferta musi pozostać ważna: 90 Dzień Informacje na temat publicznego otwarcia: Data otwarcia: 10/05/2024 10:30:00 (UTC+2) Miejsce: https://przetargi.wody.gov.pl Informacje dodatkowe: Otwarcie ofert następuje poprzez użycie Platformy i dokonywane jest poprzez odszyfrowanie i otwarcie ofert za pomocą Platformy. Niezwłocznie po otwarciu ofert Zamawiający zamieści na Platformie informację z otwarcia ofert Warunki zamówienia: Warunki dotyczące realizacji zamówienia: 1. Zamawiający zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie stosunku pracy osób, zwanych dalej pracownikami, którzy w trakcie realizacji zamówienia, wykonywać będą czynności, określone przez Zamawiającego w Opisie przedmiotu zamówienia (Zał. Nr 1 do SWZ) oraz w Projektowanych postanowieniach umowy (dalej PPU) (Zał. Nr 8 do SWZ). 2. PPU zawierają w szczególności postanowienia w zakresie art. 436 i 437 ustawy Pzp, warunków realizacji i rozwiązania umowy, warunków zapłaty kar umownych oraz warunków odnoszących się do praw własności intelektualnych. 3. Na podstawie art. 455 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający informuje, że przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w przypadkach określonych w § 10 i 15 PPU. Wymagana jest umowa o poufności: nie Fakturowanie elektroniczne: Dozwolone Zasady finansowe: Zasady płatności zostały określone w Projektowanych postanowieniach umowy - Załącznik Nr 8 do SWZ Informacje o terminach odwołania: 1. Środki ochrony prawnej określone w dziale IX ustawy Pzp przysługują Wykonawcy oraz innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Pzp. 2. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia wszczynającego postępowanie o udzielenie zamówienia oraz dokumentów zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 469 pkt 15 ustawy Pzp, oraz Rzecznikowi Małych i Średnich Przedsiębiorców. 3. Odwołanie przysługuje na: 1) niezgodną z przepisami ustawy Pzp czynność Zamawiającego, podjętą w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym na projektowane postanowienie umowy; 2) zaniechanie czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia, do której Zamawiający był obowiązany na podstawie ustawy Pzp; 4. Odwołanie wnosi się do Prezesa KIO. 5. Odwołujący przekazuje Zamawiającemu odwołanie wniesione w formie elektronicznej albo postaci elektronicznej albo kopię tego odwołania, jeżeli zostało ono wniesione w formie pisemnej, przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, że Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przekazanie odpowiednio odwołania albo jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. 6. Odwołanie, w przypadku zamówień, których wartość jest równa albo przekracza progi unijne, wnosi się w terminie: a) 10 dni od dnia przekazania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, b)15 dni od dnia przekazania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana w sposób inny niż określony w lit. a). 7. Odwołanie wobec treści ogłoszenia wszczynającego postępowanie o udzielenie zamówienia lub wobec treści dokumentów zamówienia w przypadku zamówień, których wartość jest równa albo przekracza progi unijne wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej (DUUE) lub zamieszczenia dokumentów zamówienia na stronie internetowej. 8. Odwołanie w przypadkach innych niż określone w pkt 6 i 7 w przypadku zamówień, których wartość jest równa albo przekracza progi unijne wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia. 9. Jeżeli Zamawiający mimo takiego obowiązku nie przesłał Wykonawcy zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, odwołanie wnosi się nie później niż w terminie: a) 30 dni od dnia publikacji w DUUE ogłoszenia o udzieleniu zamówienia, b) 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli Zamawiający nie opublikował w DUUE ogłoszenia o udzieleniu zamówienia. 10 Na orzeczenie KIO oraz postanowienie Prezesa Izby, o którym mowa w art. 519 ust. 1 ustawy Pzp, stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu. Kwestie dotyczące skargi do sądu regulowane są w art. 579 – 590 ustawy Pzp. 11. Szczegółowe informacje dot. środków ochrony prawnej określone są w Dziale IX ustawy Pzp. 5.1.15. Techniki Umowa ramowa: Brak umowy ramowej Informacje o dynamicznym systemie zakupów: Brak dynamicznego systemu zakupów 5.1.16. Dalsze informacje, mediacja i odwołanie Organ mediacyjny: Urząd Prokuratorii Generalnej Rzeczpospolitej Polskiej Organ odwoławczy: Krajowa Izba Odwoławcza Organizacja udzielająca dodatkowych informacji na temat postępowania o udzielenie zamówienia: Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Organizacja zapewniająca dostęp offline do dokumentów zamówienia: Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Organizacja udzielająca dodatkowych informacji na temat procedur odwoławczych: Krajowa Izba Odwoławcza Organizacja przyjmująca wnioski o dopuszczenie do udziału: Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Organizacja rozpatrująca oferty: Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie 8. Organizacje 8.1. ORG-0001 Oficjalna nazwa: Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Numer rejestracyjny: 368302575 Departament: Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gdańsku Adres pocztowy: ul. Żelazna 59a   Miejscowość: Warszawa Kod pocztowy: 00-848 Podpodział krajowy (NUTS): Miasto Warszawa (PL911) Kraj: Polska E-mail: zamowienia-gd@wody.gov.pl Telefon: +48 58 326 18 88 Adres strony internetowej: https://www.gov.pl/web/wody-polskie Adres na potrzeby wymiany informacji (URL): https://przetargi.wody.gov.pl/ Inne punkty kontaktowe: Oficjalna nazwa: Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gdańsku Adres pocztowy: ul. ks. Franciszka Rogaczewskiego 9/19   Miejscowość: Gdańsk Kod pocztowy: 80-804 Podpodział krajowy (NUTS): Trójmiejski (PL633) Kraj: Polska E-mail: zamowienia-gd@wody.gov.pl Adres strony internetowej: https://www.gov.pl/web/wody-polskie Adres na potrzeby wymiany informacji (URL): https://przetargi.wody.gov.pl/ Role tej organizacji:  Nabywca Organizacja udzielająca dodatkowych informacji na temat postępowania o udzielenie zamówienia Organizacja zapewniająca dostęp offline do dokumentów zamówienia Organizacja przyjmująca wnioski o dopuszczenie do udziału Organizacja rozpatrująca oferty 8.1. ORG-0002 Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza Numer rejestracyjny: NIP: 5262239325, REGON: 010828091 Adres pocztowy: ul. Postępu 17 A   Miejscowość: Warszawa Kod pocztowy: 02-676 Podpodział krajowy (NUTS): Miasto Warszawa (PL911) Kraj: Polska E-mail: odwolania@uzp.gov.pl Telefon: +48 22 458 78 00 Adres strony internetowej: https://www.uzp.gov.pl/kio Role tej organizacji:  Organ odwoławczy Organizacja udzielająca dodatkowych informacji na temat procedur odwoławczych 8.1. ORG-0003 Oficjalna nazwa: Urząd Prokuratorii Generalnej Rzeczpospolitej Polskiej Numer rejestracyjny: NIP: 5262883664, REGON: 140264957 Adres pocztowy: ul. Hoża 76/78   Miejscowość: Warszawa Kod pocztowy: 00-682 Podpodział krajowy (NUTS): Miasto Warszawa (PL911) Kraj: Polska E-mail: kancelaria@prokuratoria.gov.pl Telefon: +48 22 392 31 17 Adres strony internetowej: https://www.gov.pl/web/prokuratoria Role tej organizacji:  Organ mediacyjny 10. Zmiana Poprzednia wersja ogłoszenia, która jest zmieniana: 217512-2024 Główny powód zmiany: Korekta publikującego Opis: Aktualizacja informacji, tj. zmiana terminu składania i otwarcia ofert. Zmianie uległ termin składania ofert z 26/04/2024 10:00:00 na 10/05/2024 10:00:00. Zmianie uległa data otwarcia z 26/04/2024 10:30:00 na 10/05/2024 10:30:00. 10.1. Zmiana Identyfikator sekcji: LOT-0001 Opis zmian: Termin składania ofert (BT-131(d)-Lot): Zmianie uległ termin składania ofert z 26/04/2024 na 10/05/2024. Data otwarcia (BT-132(d)-Lot): Zmianie uległa data otwarcia z 26/04/2024 na 10/05/2024. 11. Informacje o ogłoszeniu 11.1. Informacje o ogłoszeniu Identyfikator/wersja ogłoszenia: cb1b2e21-43d5-4aec-b983-8dd67c4b588c - 01 Typ formularza: Procedura konkurencyjna Rodzaj ogłoszenia: Ogłoszenie o zamówieniu lub ogłoszenie o koncesji – tryb standardowy Ogłoszenie – data wysłania: 16/04/2024 11:59:37 (UTC) Języki, w których przedmiotowe ogłoszenie jest oficjalnie dostępne: polski 11.2. Informacje o publikacji Numer publikacji ogłoszenia: 226854-2024 Numer wydania Dz.U. S: 76/2024 Data publikacji: 17/04/2024 Numer źródłowego ogłoszenia: 85948-2024