Najnowsze zlecenia, ogłoszenia drobne, zapytania ofertowe od firm i osób prywatnych.
Badania pokazują, że wśród pozytywnych stron prowadzenia własnej działalności gospodarczej można wyróżnić1:
Jak wskazuje Teresa Piecuch, głównym celem prowadzenia działalności gospodarczej dla większości przedsiębiorstw jest chęć czerpania zysków2. To zadanie może zostać zrealizowane tylko przy odpowiedniej sprzedaży oferowanych produktów, dostaw lub usług. Nowe zlecenia dla firm generują przychody, które pozwalają pokryć wynagrodzenia pracowników, zadbać o właściwy stan gospodarki magazynowej czy zainwestować w nową technologię. W tym kontekście rodzi się pytanie o to, jak zdobyć zlecenia? Nauka idzie do przodu i dzisiaj można zorganizować cały segregator umów nie wychodząc nawet z biura. Jednym z tańszych i skuteczniejszych pomysłów, jest odpowiadanie na ogłoszenia zamieszczane w internecie.
1 A. Lemańska-Majdzik, Powody prowadzenia własnej działalności gospodarczej małych firm, Politechnika Częstochowska, s. 52-53.
2 T. Piecuch, Przedsiębiorczość. Podstawy teoretyczne, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2010.
Skuteczność poszukiwania dodatkowych zleceń dla firm zależy w dużej mierze od rozpoznawalności marki oraz dostępności do nowych ogłoszeń. Jacek Kall definiuje markę jako „określoną kombinację produktu fizycznego, nazwy marki, logo, opakowania, komunikacji marketingowej oraz towarzyszącej im dostępności, które odróżniając ofertę danego przedsiębiorstwa od ofert konkurencyjnych, dostarczają nabywcy wyróżniających korzyści funkcjonalnych i/lub symbolicznych”1. Budowanie marki jest procesem długotrwałym i wymagającym zaangażowania w wielu sferach. Jednym z pomysłów na rozwój tego zasobu jest oferowanie wysokiej jakości w aktualnie prowadzonej aktywności gospodarczej. Obsługa zleceń dla firm to zatem nie tylko szansa na pomnożenie zysków, ale także budowa potencjału marki.
Jak zdobyć zlecenia, które w dłuższej perspektywie zaprocentują lojalnością klientów? Każdego dnia w Polsce pojawiają się setki propozycji w najróżniejszych branżach. Utrudnieniem w jak najszybszym dotarciu do podmiotu poszukującego wykonawcy jest z pewnością brak centralnej bazy zleceń dla firm. Każda firma, osoba prywatna, gospodarstwo rolne czy inny podmiot, może poszukiwać wykonawcy dzieła w dowolnym miejscu. Czasami ogłoszenia pojawiają się na ogólnopolskich serwisach dedykowanych dla zleceniodawców, innym razem dostępne są wyłącznie na stronach internetowych zamawiających lub w lokalnych mediach. Na jakich stronach szukać zleceń? Najlepiej, na jednej, która agreguje informacje zaczerpniętej z setek innych witryn. W serwisie oferent.com.pl istnieje możliwość wygodnego filtrowania bazy zleceń dla firm według interesujących nas kryteriów, tj. po:
Dodatkowo każdy zainteresowany może określić wybraną branżę i otrzymywać regularne wiadomości zawierające posortowane informacje. Właśnie w ten sposób firmy o ugruntowanej pozycji rynkowej znajdują zlecenia dla firm sprzątających, elektrycznych czy budowlanych.
3 J. Kall, Istota marki, „Integracja Europejska”, 2006/3, s. 60.
Zastanawiają się Państwo jak znaleźć zlecenia remontowe? Zajmujecie się montażem oświetlenia drogowego i chcecie zweryfikować możliwość pozyskania dodatkowych zleceń dla firm elektrycznych? A może szukacie pracy jako monter stolarki drzwiowej, bram garażowych lub podłóg laminowanych? Jeśli tak, to dobrze trafiliście. Do serwisu oferent.com.pl każdego dnia roboczego trafia około stu nowych zleceń dla firm z najróżniejszych branż. Źródło zysków znajdą tu między innymi spółki z branży:
Posiadając informację o dostępnym zleceniu dla firm sprzątających, elektrycznych czy hydraulicznych, szanse na zdobycie kontraktu są całkiem duże. Dysponujemy przecież danymi kontaktowymi do osoby, która realnie chce podjąć z nami współpracę. Niestety wykonanie telefonu czy napisanie wiadomości na skrzynkę elektroniczną nie wystarczy. Współczesny rynek ma charakter nadwyżkowy po stronie podaży. Inaczej mówiąc, nabywca styka się z szeroką gamą produktów, a na jego decyzje wywiera wpływ wiele czynników o charakterze4:
W literaturze przedmiotu utworzono szereg modeli, które badają zachowania konsumentów5. My zwracamy uwagę na kilka aspektów, które warto wziąć pod uwagę przy zainteresowaniu danym zleceniem.
4 M. Adamowicz, A. Krasucka, Komunikacja marketingowa a zachowania nabywców na rynku towarów konsumpcyjnych, Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, nr 45 (1/2016), s. 173.
5 Patrz modele ekonomiczne (Jevosona, Mengera, Walrasa, Pareto, Samueisona), modele psychologiczne (Pawłowa), modele motywacji (Freuda, Masłowa, Herzberga), modele społeczne (Veblena) w E. Roszkowska, Typy zachowań konsumenta na rynku – ujęcie w teorii kompleksów reguł, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2001, str. 145.
Procedura odpowiadania na zlecenia jest dużo prostsza, niż zdobycie kontrahenta z przetargu. Nie ma tu szczegółowych wytycznych prawnych, Specyfikacji Warunków Zamówienia, ani dziesiątek innych formularzy, oświadczeń i dokumentów technicznych. Do złożenia propozycji nie będzie wymagane posiadania certyfikowanego podpisu kwalifikowanego ani wpłacenie wadium. Na podstawie zamieszczonego i zweryfikowanego zapotrzebowania, musimy skonstruować propozycję, która będzie odpowiadać na oczekiwania klienta.
Każda oferta musi precyzyjnie określać dane firmy oraz produkt, jaki chcemy zaoferować. Ważne jest dostosowanie go do potrzeb zleceniodawcy, które nie zawsze muszą wynikać wprost z ogłoszenia. W tym wypadku dobrym pomysłem jest wykonanie połączenia telefonicznego i przeprowadzenie dodatkowego wywiadu. W opisie produktu dobrze zawrzeć informacje o parametrach, cenach, gwarancjach, terminie wykonania oraz cechach wyróżniających na tle konkurencji. Mile widziane będą wszelkiego rodzaju ilustracje, grafiki i zdjęcia z podobnych wykonań. Wiarygodność naszej propozycji potwierdzą także referencje, które powinny stanowić integralny załącznik oferty. Tak skonstruowane, profesjonalne zaproszenie do współpracy, powinno wyróżnić nas na tle konkurencji, a ostatecznie przyczynić się do zdobycia nowych zleceń dla firmy.
Korzystanie z naszej bazy nie wymaga zastanawiania się, na jakich stronach szukać zleceń. Dysponujemy innowacyjną technologią, która wszystkie ogłoszenia grupuje w jednym wykazie. Dzięki temu nasi klienci zyskują szereg korzyści, związanych z dostępem do nieograniczonej liczby nowych szans na podpisanie kontraktu. Należą do nich: