PRZETARG NR: 28014885 z dnia 16.10.2024 r.

Przedmiot Odbiór i zagospodarowanie odpadów
Zamawiający Gmina Radzionków, z siedzibą w Urzędzie Miasta Radzionków
Województwo Śląskie
Powiat tarnogórski
Adres 41-922 Radzionków,
Telefon/fax Telefon: +48323887106
E-mail zamowienia@radzionkow.pl
WWW https://radzionkow.logintrade.net
Kontakt Oficjalna nazwa: Gmina Radzionków, z siedzibą w Urzędzie Miasta Radzionków
Numer rejestracyjny: 6452507545
Departament: Referat ds. Funduszy Zewnętrznych i Zamówień Publicznych
Miejscowość: Radzionków
Kod pocztowy: 41-922
Podpodział krajowy (NUTS): Bytomski (PL228)
Kraj: Polska
Punkt kontaktowy: Referat ds. Funduszy Zewnętrznych i Zamówień Publicznych
E-mail: zamowienia@radzionkow.pl
Telefon: +48323887106
Adres strony internetowej: https://bip.radzionkow.pl
Adres na potrzeby wymiany informacji (URL): https://radzionkow.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
Role tej organizacji:
Nabywca
Opis Odbiór i zagospodarowanie odpadów w Gminie Radzionków w latach 2025-2026 - część I i część II
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów w Gminie Radzionków w latach 2025-2026. Przedmiot zamówienia obejmuje 2 części i obejmuje wykonanie następujących usług: a) dla części I: odbiór odpadów niesegregowanych (zmieszanych) z zabudowy jednorodzinnej (budynki mieszkalne jednorodzinnej) i wielorodzinnej (budynki wielolokalowe); odbiór odpadów segregowanych z zabudowy jednorodzinnej (budynki mieszkalne jednorodzinne) i wielorodzinnej (budynki wielolokalowe) w systemie workowym; odbiór odpadów segregowanych z zabudowy wielorodzinnej (powyżej 7 lokali); odbiór odpadów wielkogabarytowych oraz wielkogabarytowego sprzętu elektrycznego i elektronicznego z terenu wszystkich (jednorodzinnych i wielorodzinnych) nieruchomości zamieszkanych; zorganizowanie i przeprowadzenie edukacji ekologicznej dla około 100-150 osób (dzieci, dorośli); b) dla części II (3 zadania): obsługa Gminnego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych oraz odbiór i zagospodarowanie zebranych w nim odpadów komunalnych; zbiórka wraz z zagospodarowaniem odpadów specjalnych, w tym: leków z pojemników rozstawionych w aptekach na terenie gminy oraz zużytych baterii i akumulatorów małogabarytowych z pojemników ustawionych w instytucjach na terenie gminy; utworzenie i obsługa punktu napraw i ponownego użycia produktów lub części produktów niebędącymi odpadami; zorganizowanie i przeprowadzenie edukacji ekologicznej dla około 100-150 osób (dzieci, dorośli). Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia zawiera - Załącznik nr 1 SWZ - Opis przedmiotu zamówienia (dla części I i części II zamówienia)

Część zamówienia: LOT-0001
Tytuł: Odbiór i zagospodarowanie odpadów w Gminie Radzionków w latach 2025-2026 - część I pn: "Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych w Gminie Radzionków w latach 2025 - 2026"
Opis: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów w Gminie Radzionków w latach 2025-2026. Przedmiot zamówienia dla części I obejmuje wykonanie następujących usług: a) odbiór odpadów niesegregowanych (zmieszanych) z zabudowy jednorodzinnej (budynki mieszkalne jednorodzinnej) i wielorodzinnej (budynki wielolokalowe); b) odbiór odpadów segregowanych z zabudowy jednorodzinnej (budynki mieszkalne jednorodzinne) i wielorodzinnej (budynki wielolokalowe) w systemie workowym; c) odbiór odpadów segregowanych z zabudowy wielorodzinnej (powyżej 7 lokali); d) odbiór odpadów wielkogabarytowych oraz wielkogabarytowego sprzętu elektrycznego i elektronicznego z terenu wszystkich (jednorodzinnych i wielorodzinnych) nieruchomości zamieszkanych; e) zorganizowanie i przeprowadzenie edukacji ekologicznej dla około 100-150 osób (dzieci, dorośli). Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia zawiera - Załącznik nr 1 SWZ - Opis przedmiotu zamówienia (dla części I).
Wewnętrzny identyfikator: Część I
Główna klasyfikacja (cpv): 90500000 Usługi związane z odpadami
Dodatkowa klasyfikacja (cpv): 90511000 Usługi wywozu odpadów, 90512000 Usługi transportu odpadów, 90513100 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych, 90533000 Usługi gospodarki odpadami, 90511300 Usługi zbierania śmieci, 90511200 Usługi gromadzenia odpadów pochodzących z gospodarstw domowych

Część zamówienia: LOT-0002
Tytuł: Odbiór i zagospodarowanie odpadów w Gminie Radzionków w latach 2025-2026 - część II
Opis: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów w Gminie Radzionków w latach 2025-2026. Przedmiot zamówienia dla części II obejmuje 3 zadania i wykonanie następujących usług: a) obsługa Gminnego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych oraz odbiór i zagospodarowanie zebranych w nim odpadów komunalnych; b) zbiórka wraz z zagospodarowaniem odpadów specjalnych, w tym: leków z pojemników rozstawionych w aptekach na terenie gminy oraz zużytych baterii i akumulatorów małogabarytowych z pojemników ustawionych w instytucjach na terenie gminy; c) utworzenie i obsługa punktu napraw i ponownego użycia produktów lub części produktów niebędącymi odpadami; d) zorganizowanie i przeprowadzenie edukacji ekologicznej dla około 100-150 osób (dzieci, dorośli). Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia zawiera - Załącznik nr 1 SWZ - Opis przedmiotu zamówienia (dla części II).
Wewnętrzny identyfikator: Część II
Główna klasyfikacja (cpv): 90500000 Usługi związane z odpadami
Załączniki
Treść https://radzionkow.logintrade.net/zapytania_email,178594,e417faf0d7e1fa542255889635a7c5ee.html

625844-2024 - Procedura konkurencyjna
625844-2024 - Procedura konkurencyjna
Polska - Usługi związane z odpadami - Odbiór i zagospodarowanie odpadów w Gminie Radzionków w latach 2025-2026 - część I i część II
OJ S 202/2024 16/10/2024
Ogłoszenie o zamówieniu lub ogłoszenie o koncesji - tryb standardowy
Usługi
1. Nabywca
1.1.
Nabywca
Oficjalna nazwa: Gmina Radzionków, z siedzibą w Urzędzie Miasta Radzionków
E-mail: zamowienia@radzionkow.pl
Status prawny nabywcy: Podmiot prawa publicznego
Sektor działalności instytucji zamawiającej: Ogólne usługi publiczne
2. Procedura
2.1.
Procedura
Tytuł: Odbiór i zagospodarowanie odpadów w Gminie Radzionków w latach 2025-2026 - część I i część II
Opis: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów w Gminie Radzionków w latach 2025-2026. Przedmiot zamówienia obejmuje 2 części i obejmuje wykonanie następujących usług: a) dla części I: odbiór odpadów niesegregowanych (zmieszanych) z zabudowy jednorodzinnej (budynki mieszkalne jednorodzinnej) i wielorodzinnej (budynki wielolokalowe); odbiór odpadów segregowanych z zabudowy jednorodzinnej (budynki mieszkalne jednorodzinne) i wielorodzinnej (budynki wielolokalowe) w systemie workowym; odbiór odpadów segregowanych z zabudowy wielorodzinnej (powyżej 7 lokali); odbiór odpadów wielkogabarytowych oraz wielkogabarytowego sprzętu elektrycznego i elektronicznego z terenu wszystkich (jednorodzinnych i wielorodzinnych) nieruchomości zamieszkanych; zorganizowanie i przeprowadzenie edukacji ekologicznej dla około 100-150 osób (dzieci, dorośli); b) dla części II (3 zadania): obsługa Gminnego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych oraz odbiór i zagospodarowanie zebranych w nim odpadów komunalnych; zbiórka wraz z zagospodarowaniem odpadów specjalnych, w tym: leków z pojemników rozstawionych w aptekach na terenie gminy oraz zużytych baterii i akumulatorów małogabarytowych z pojemników ustawionych w instytucjach na terenie gminy; utworzenie i obsługa punktu napraw i ponownego użycia produktów lub części produktów niebędącymi odpadami; zorganizowanie i przeprowadzenie edukacji ekologicznej dla około 100-150 osób (dzieci, dorośli). Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia zawiera - Załącznik nr 1 SWZ - Opis przedmiotu zamówienia (dla części I i części II zamówienia).
Identyfikator procedury: 2b37dc09-0063-4937-af8c-a3715b2e6413
Wewnętrzny identyfikator: KP.271.2.1.2024
Rodzaj procedury: Otwarta
Procedura jest przyspieszona: nie
2.1.1.
Przeznaczenie
Charakter zamówienia: Usługi
Główna klasyfikacja (cpv): 90500000 Usługi związane z odpadami
Dodatkowa klasyfikacja (cpv): 90511000 Usługi wywozu odpadów, 90512000 Usługi transportu odpadów, 90513100 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych, 90533000 Usługi gospodarki odpadami, 90511300 Usługi zbierania śmieci, 90511200 Usługi gromadzenia odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
2.1.2.
Miejsce realizacji
Miejscowość: Radzionków
Kod pocztowy: 41-922
Podpodział krajowy (NUTS): Bytomski (PL228)
Kraj: Polska
Informacje dodatkowe: polski
2.1.4.
Informacje ogólne
Informacje dodatkowe: 1. Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego, o którym mowa w art. 132 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320), zwaną w dalszej części ,,ustawą Pzp" o wartości szacunkowej równej lub większej przekraczającej progi unijne. 2. Zamawiający przewidział zastosowanie procedury, o której mowa w art. 139 ust. 1 ustawy Pzp tzw. procedury ,,odwróconej". Zgodnie z art. 139 ust. 1 Zamawiający najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu (podstawy wykluczenia zostały wskazane w pkt 2 Rozdziału XIV SWZ) oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu (określone w pkt 3 rozdziału XIV SWZ). 3. Termin realizacji: Zamówienie należy wykonać w terminie do 24 miesięcy licząc od dnia 1 stycznia 2025 r. Jeżeli podpisanie umowy o udzielenie zamówienia publicznego z Wykonawcą nastąpi po 1 stycznia 2025 r. zamówienie realizowane będzie od dnia zawarcia umowy o udzielenie zamówienia publicznego, a planowany okres realizacji zamówienia określony będzie jako liczba miesięcy i dni pomiędzy dniem zawarcia umowy z Wykonawcą, a dniem 31 grudnia 2026 r. 4.Wadium: Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości: dla części I: 150.000,00 zł i dla części II: 25.000,00 zł. Informacje dot. wadium zostały szczegółowo opisane w rozdziale XIX SWZ - Wymagania dotyczące wadium. 5. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy: Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana (uznana za najkorzystniejszą) przed podpisaniem umowy zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy, w wysokości 5% ceny całkowitej podanej w ofercie (łącznie z podatkiem VAT). Zabezpieczenie zostanie wniesione na każdą część oddzielnie. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. Informacje dot. wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy zostały szczegółowo opisane w rozdziale XXVI SWZ - Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 6. Wymagania dotyczące zatrudnienia (zgodnie z art. 95 ustawy Pzp) zostały szczegółowo opisane w rozdziale XXV SWZ. 4.1. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności opisane w ust. 2 bezpośrednio związane z wykonywaniem przedmiotu zamówienia, których działanie polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 - Kodeks pracy. 7. Zamawiający wymaga zatrudnienia, o którym mowa w ust. 1 w zakresie wykonywania następujących czynności: a) prowadzenie samochodów służących do realizacji czynności związanych z przedmiotem zamówienia; odbieranie odpadów; zbieranie odpadów - dla części I zamówienia; b)prowadzenie samochodów służących do realizacji czynności związanych z przedmiotem zamówienia; odbieranie odpadów; zbieranie odpadów, obsługa Gminnego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych i Punktu Napraw i Ponownego Użycia Produktów lub części produktów niebędącymi odpadami - dla części II zamówienia. 8. Prawo opcji: Zamawiającemu przysługuje prawo opcji, o którym mowa w art. 441 ustawy Pzp polegające na: uprawnieniu do zwiększenia zakresu świadczeń Wykonawcy poprzez podwyższenie kwoty maksymalnego wynagrodzenia, wskazanego w §7 ust. 1 projektu umowy stanowiącego załącznik nr 9 (9A i/lub 9B do SWZ); uprawnieniu do zwiększenia zakresu świadczeń Wykonawcy poprzez przedłużenie okresu obowiązywania umowy o udzielenie zamówienia publicznego z równoczesnym podwyższeniem kwoty maksymalnego wynagrodzenia, wskazanego w §7 ust. 1 projektu umowy stanowiącego załącznik nr 9 (9A i/lub 9B do SWZ). Warunki i szczegółowe zasady skorzystania z prawa opcji zostały opisane w §16 projektu umowy stanowiącego załącznik nr 9 (9A i/lub 9B do SWZ). 9. Zamawiający informuje, że przewiduje możliwość udzielania zamówień zgodnie z art. 214 ust. 1 pkt. 7 Ustawy Pzp. Zamówienia polegać będą na powtórzeniu podobnych usług, co zamówienie podstawowe i będą zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego tj. objętego przeprowadzanym przetargiem nieograniczonym i opisanym w załączniku nr 1 do SWZ w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego dotychczasowemu wykonawcy usług. Zamawiający przewiduje, że łączna wartość wszystkich usług objętych zamówieniami z wolnej ręki udzielanymi jednemu wykonawcy może wynieść maksymalnie do 50% wartości udzielonego mu zamówienia podstawowego tj. do 50% maksymalnego łącznego wynagrodzenia brutto Wykonawcy (zgodnie z zapisami §13 projektu umowy - stanowiącego załącznik nr 9 (9Ai/lub 9B do SWZ). Warunki i szczegółowe zasady udzielania zamówień zgodnie z art. 214 ust. 1 pkt. 7 Ustawy Pzp zostały opisane w §13 projektu umowy stanowiącego załącznik nr 9 (9A i/lub 9B do SWZ). 10. Zamawiający informuje, że przewiduje możliwość zmiany umowy. Wszelkie zmiany i uzupełnienia umowy mogą być dokonane wyłącznie w drodze aneksu w formie pisemnej pod rygorem nieważności, chyba że dokumenty zamówienia, (w tym: projekt umowy czy OPZ), wprost stanowią inaczej. Zmiana Umowy jest dopuszczalna w przypadkach określonych w ustawie Pzp. Zgodnie z art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp Zamawiający przewiduje możliwość zmian umowy, o ile nie będą one modyfikowały ogólnego charakteru umowy zgodnie z §3 projektu umowy stanowiącego załącznik nr 9 (9A i/lub 9B do SWZ). 11. Termin związania ofertą: Wykonawca będzie związany złożoną ofertą do dnia 19 lutego 2025 r. (termin związania: 90 dni). Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. Dzień ten jest pierwszym dniem terminu związania ofertą. 12. W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2020 r. , poz. 344 z późn. Zm.) poprzez adres e-mail: zamowienia@radzionkow.pl lub poprzez platformę przetargową pod adresem: https://radzionkow.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html w wierszu oznaczonym tytułem oraz znakiem sprawy niniejszego postępowania. 12. Sposób przygotowania oferty: Ofertę należy sporządzić na formularzu oferty lub według takiego samego schematu, stanowiącego załącznik nr 2 do SWZ. Ofertę składa się pod rygorem nieważności w formie elektronicznej (oznacza to postać elektroniczną opatrzoną kwalifikowanym podpisem elektronicznym) - wyłącznie poprzez Platformę przetargową. Zamawiający rekomenduje utworzenie oferty w formacie pdf oraz podpisanie jej wewnętrznym kwalifikowanym podpisem elektronicznym. W przypadku zastosowania podpisu zewnętrznego należy pamiętać o obowiązkowym dołączeniu do pliku stanowiącego ofertę pliku podpisującego, który generuje się automatycznie podczas złożenia podpisu. Dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w rozdziale XIV SWZ (na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia z postępowania lub spełniania warunków udziału w postępowaniu), składane są w oryginale w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci kopii elektronicznej poświadczonej za zgodność z oryginałem przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Wykonawca zamierzający złożyć ofertę poprzez Platformę przetargową - zobowiązany jest do zapoznania się z instrukcjami użytkowników Platformy przetargowej - dostępnymi pod adresem: https://radzionkow.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html oraz zaakceptowania regulaminu korzystania z Platformy przetargowej dostępnego pod adresem: https://radzionkow.logintrade.net/rejestracja/rejestracja.html. Ofertę i jej załączniki stanowią: formularz oferty - zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ; formularz Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia, który należy złożyć w odrębnym pliku, zgodnie z postanowieniami rozdziału XVII SWZ; pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy dołączyć w oryginale bądź kopii, potwierdzonej za zgodność z oryginałem notarialnie w postaci elektronicznej za pośrednictwem platformy przetargowej (jako wyodrębniony plik) opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby/osób udzielających pełnomocnictwa, a w przypadku notarialnej kopii kwalifikowanym podpisem elektronicznym notariusza; dokument (Zobowiązanie) innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji, o ile Wykonawca będzie polegać na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, złożony w formie pisemnej w postaci elektronicznej opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez podmiot udostępniający zasoby (jeżeli dotyczy) - (załącznik nr 4 do SWZ); opcjonalnie dowód wniesienia wadium. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę sporządzoną zgodnie z wymaganiami określonymi w SWZ.Oferta musi być sporządzona pod rygorem nieważności w postaci elektronicznej z kwalifikowanym podpisem elektronicznym - w języku polskim. 13. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie
zamówienia publicznego - nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę. Szczegółowe informacje na temat możliwości składania oferty wspólnej (przez dwa lub więcej podmiotów) zostały opisane w rozdziale XII SWZ.
Podstawa prawna:
Dyrektywa 2014/24/UE
2.1.5.
Warunki udzielenia zamówienia
Warunki zgłoszenia:
Maksymalna liczba części zamówienia, na które jeden oferent może składać oferty: 2
Warunki zamówienia:
Maksymalna liczba części zamówienia, których można udzielić jednemu oferentowi: 2
2.1.6.
Podstawy wykluczenia
Powody wykluczenia źródła: Uwaga
Udział w organizacji przestępczej: art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy Pzp - z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę: 1. będącego osobą fizyczną, którą prawomocnie skazano za przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego 2.jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawca składa oświadczenie JEDZ oraz informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie powyższej podstawy wykluczenia.
Naruszenie zobowiązania dotyczącego płatności podatków: art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp - z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków lub opłat, chyba że wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawca składa oświadczenie JEDZ oraz oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu JEDZ w zakresie powyższej podstawy wykluczenia
Naruszenie zobowiązań wynikających wyłącznie z krajowych przesłanek wykluczenia: art. 108 ust. 1 pkt 1 - z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę: 1. będącego osobą fizyczną, którą prawomocnie skazano za przestępstwo: a) o którym mowa w art. 47 ustawy o sporcie; b) w przypadku skazania za przestępstwa przeciwko wiarygodności dokumentów i przestępstwa przeciwko obrotowi gospodarczemu (art. 108 ust. 1 pkt 1 lit. g) i pkt 2 ustawy Pzp), tj. za przestępstwa, o których mowa w art. 270- 277d Kodeksu karnego [przestępstwa wiarygodności dokumentów] i przestępstwa, o których mowa w art. 296-307 Kodeksu karnego [przestępstwa przeciwko obrotowi gospodarczemu], z wyjątkiem przestępstwa udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępnego pochodzenia pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w art. 299 Kodeksu karnego. art. 108 ust. 1 pkt 4 - z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę wobec którego prawomocnie orzeczono zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne; zakaz orzekany jest wobec podmiotu zbiorowego w oparciu o przepisy ustawy z dnia 28 października 2002 r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary, a wobec osoby fizycznej w oparciu o przepisy Kodeks u postępowania karnego. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę w przypadkach, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2024 r., poz. 507). W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawca składa oświadczenie JEDZ; informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 1 i 4 ustawy Pzp oraz oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu JEDZ w zakresie powyższej podstawy wykluczenia. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę w przypadkach, o których mowa w art. 1 pkt 23 rozporządzenia 2022/576 do rozporządzenia Rady (UE) nr 833/2014 z dnia 31 lipca 2014 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz. Urz. UE nr L 229 z 31.7.2014, str. 1) w związku z dodaniem art. 5k. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawca składa oświadczenie w zakresie powyższej podstawy wykluczenia.
Porozumienia z innymi wykonawcami mające na celu zakłócenie konkurencji: art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp - z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę, jeżeli zamawiający może stwierdzić, na podstawie wiarygodnych przesłanek, że wykonawca zawarł z innymi wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji, w szczególności jeżeli należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że przygotowali te oferty lub wnioski niezależnie od siebie. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawca składa oświadczenie JEDZ, oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej oraz oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu JEDZ w zakresie powyższej podstawy wykluczenia.
Bezpośrednie lub pośrednie zaangażowanie w przygotowanie przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia: art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców, jeżeli, w przypadkach, o których mowa w art. 85 ust. 1, doszło do zakłócenia konkurencji wynikającego z wcześniejszego zaangażowania tego wykonawcy lub podmiotu, który należy z wykonawcą do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawca składa oświadczenie JEDZ oraz oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu JEDZ w zakresie powyższej podstawy wykluczenia.
Naruszenie obowiązków w dziedzinie prawa pracy: art. 108 ust. 1 pkt 1 lit. h i pkt 2 ustawy Pzp - z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę: 1.będącego osobą fizyczną, którą prawomocnie skazano za przestępstwo o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej; 2.jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 1. art. 109 ust. 1 pkt 2) lit. a) i b) i pkt 3) ustawy Pzp - z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę który naruszył obowiązki w dziedzinie ochrony środowiska, prawa socjalnego lub prawa pracy: a) będącego osobą fizyczną skazanego prawomocnie za przestępstwo przeciwko środowisku, o którym mowa w rozdziale XXII Kodeksu karnego lub za przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, o których mowa w rozdziale XXVIII Kodeksu karnego, lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego; będącego sobą fizyczną prawomocnie ukaranego za wykroczenie przeciwko prawom pracownika lub wykroczenie przeciwko środowisku, jeżeli za jego popełnienie wymierzono karę aresztu, ograniczenia wolności lub karę grzywny. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawca składa oświadczenie JEDZ oraz informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie powyższej podstawy wykluczenia.
Naruszenie zobowiązania dotyczącego płatności składek na ubezpieczenia społeczne: art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp - z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawca składa oświadczenie JEDZ oraz oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu JEDZ w zakresie powyższej podstawy wykluczenia
Korupcja: art. 108 ust. 1 pkt 1 lit. c i pkt 2 ustawy Pzp - z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę: 1.będącego osobą fizyczną, którą prawomocnie skazano za przestępstwo o którym mowa w art. 228-230a, art. 250a Kodeksu karnego, w art. 46-48 ustawy o sporcie lub w art. 54 ust. 1-4 ustawy o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych, 2.jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawca składa oświadczenie JEDZ oraz informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie powyższej podstawy wykluczenia.
Praca dzieci i inne formy handlu ludźmi: art. 108 ust. 1 pkt 1 lit. b i f i pkt 2 ustawy Pzp - z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę: 1. będącego osobą fizyczną, którą prawomocnie skazano za przestępstwo w odniesieniu do przestępstwa powierzenia wykonywania pracy małoletniemu cudzoziemcowi, o którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. - o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, oraz handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego 2.jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawca składa oświadczenie JEDZ oraz informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie powyższej podstawy wykluczenia
Pranie pieniędzy lub finansowanie terroryzmu: art. 108 ust. 1 pkt 1 lit. d i pkt 2 ustawy Pzp - z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę: 1. będącego osobą fizyczną, którą prawomocnie skazano za przestępstwo finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a Kodeksu karnego, lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępnego pochodzenia pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w art. 299 Kodeksu karnego, 2.jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawca składa oświadczenie JEDZ oraz informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie powyższej podstawy wykluczenia
Przestępstwa terrorystyczne lub przestępstwa związane z działalnością terrorystyczną: art. 108 ust. 1 pkt 1 lit. e i pkt 2 ustawy Pzp - z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę: 1. będącego osobą fizyczną, którą prawomocnie skazano za przestępstwa terrorystyczne lub przestępstwa związane z działalnością terrorystyczną, czyli przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o których mowa w art. 115 par. 20 Kodeksu karnego lub mające na celu popełnienie tego przestępstwa, 2.jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawca składa oświadczenie JEDZ oraz informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie powyższej podstawy wykluczenia
Naruszenie obowiązków w dziedzinie prawa ochrony środowiska: art. 109 ust. 1 pkt 2) lit. a) i b) i pkt 3) ustawy Pzp - z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę który naruszył obowiązki w dziedzinie ochrony środowiska, prawa socjalnego lub prawa pracy: a) będącego osobą fizyczną skazanego prawomocnie za przestępstwo przeciwko środowisku, o którym mowa w rozdziale XXII Kodeksu karnego lub za przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, o których mowa w rozdziale XXVIII Kodeksu karnego, lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego; będącego sobą fizyczną prawomocnie ukaranego za wykroczenie przeciwko prawom pracownika lub wykroczenie przeciwko środowisku, jeżeli za jego popełnienie wymierzono karę aresztu, ograniczenia wolności lub karę grzywny. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawca składa oświadczenie JEDZ oraz informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie powyższej podstawy wykluczenia
Naruszenie obowiązków w dziedzinie prawa socjalnego: art. 109 ust. 1 pkt 2) lit. a) i b) i pkt 3) ustawy Pzp - z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę który naruszył obowiązki w dziedzinie ochrony środowiska, prawa socjalnego lub prawa pracy: a) będącego osobą fizyczną skazanego prawomocnie za przestępstwo przeciwko środowisku, o którym mowa w rozdziale XXII Kodeksu karnego lub za przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, o których mowa w rozdziale XXVIII Kodeksu karnego, lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego; będącego sobą fizyczną prawomocnie ukaranego za wykroczenie przeciwko prawom pracownika lub wykroczenie przeciwko środowisku, jeżeli za jego popełnienie wymierzono karę aresztu, ograniczenia wolności lub karę grzywny. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawca składa oświadczenie JEDZ oraz informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie powyższej podstawy wykluczenia.
Aktywami zarządza likwidator: art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę, w stosunku, do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami zarządza likwidator lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego działalność gospodarcza jest zawieszona albo znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawca składa oświadczenie JEDZ oraz odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, sporządzony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
Winni wprowadzenia w błąd, zatajenia informacji, niemożności dostarczenia wymaganych dokumentów i uzyskania informacji poufnych w ramach tej procedury: art. 109 ust. 1 pkt 5 o ustawy Pzp - z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę, który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość, w szczególności, gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych dokumentów. art. 109 ust. 1 pkt 8) i 10) ustawy Pzp - z postępowania wyklucza się wykonawcę, który w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa wprowadził zamawiającego w błąd przy przedstawianiu informacji, że nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, co mogło mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia, lub który zataił te informacje lub nie jest w stanie przedstawić wymaganych podmiotowych środków dowodowych oraz który w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje wprowadzające w błąd, co mogło mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawca składa oświadczenie JEDZ oraz oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu JEDZ w zakresie powyższej podstawy wykluczenia
4. Grupa części zamówienia
4.1.
Grupa części zamówienia: GLO-0001
Uwzględnione części zamówienia: LOT-0001, LOT-0002
4.1.2.
Informacje ogólne
Informacje dodatkowe: 1. Zamawiającemu przysługuje prawo opcji, o którym mowa w art. 441 ustawy Pzp polegające na: a) uprawnieniu do zwiększenia zakresu świadczeń Wykonawcy poprzez podwyższenie kwoty maksymalnego wynagrodzenia, wskazanego w §7 ust. 1 projektu umowy stanowiącego załącznik nr 9 (9A i/lub 9B do SWZ); b) uprawnieniu do zwiększenia zakresu świadczeń Wykonawcy poprzez przedłużenie okresu obowiązywania umowy o udzielenie zamówienia publicznego z równoczesnym podwyższeniem kwoty maksymalnego wynagrodzenia, wskazanego w §7 ust. 1 projektu umowy stanowiącego załącznik nr 9 (9A i/lub 9B do SWZ). Warunki i szczegółowe zasady skorzystania z prawa opcji zostały opisane w §16 projektu umowy stanowiącego załącznik nr 9 (9A i/lub 9B do SWZ). 2. Zamawiający informuje, że przewiduje możliwość udzielania zamówień zgodnie z art. 214 ust. 1 pkt. 7 Ustawy Pzp. Zamówienia polegać będą na powtórzeniu podobnych usług, co zamówienie podstawowe i będą zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego tj. objętego przeprowadzanym przetargiem nieograniczonym i opisanym w załączniku nr 1 do SWZ w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego dotychczasowemu wykonawcy usług. Zamawiający przewiduje, że łączna wartość wszystkich usług objętych zamówieniami z wolnej ręki udzielanymi jednemu wykonawcy może wynieść maksymalnie do 50% wartości udzielonego mu zamówienia podstawowego tj. do 50% maksymalnego łącznego wynagrodzenia brutto Wykonawcy (zgodnie z zapisami §13 projektu umowy - stanowiącego załącznik nr 9 (9Ai/lub 9B do SWZ). Warunki i szczegółowe zasady udzielania zamówień zgodnie z art. 214 ust. 1 pkt. 7 Ustawy Pzp zostały opisane w §13 projektu umowy stanowiącego załącznik nr 9 (9A i/lub 9B do SWZ). 3. Zamówienie należy wykonać w terminie do 24 miesięcy licząc od dnia 1 stycznia 2025 r. Jeżeli podpisanie umowy o udzielenie zamówienia publicznego z Wykonawcą nastąpi po 1 stycznia 2025 r. zamówienie realizowane będzie od dnia zawarcia umowy o udzielenie zamówienia publicznego, a planowany okres realizacji zamówienia określony będzie jako liczba miesięcy i dni pomiędzy dniem zawarcia umowy z Wykonawcą, a dniem 31 grudnia 2026 r. 4. Termin związania 5. Wadium i zabezpieczenie 6. Zatrudnienie art. 95
4.1.3.
Kryteria udzielenia zamówienia
Kryterium:
Rodzaj: Cena
Nazwa: Kryterium: Cena brutto oferty: C=100% (waga 100 punktów)
Opis: 1. Wykonawca, który zaoferuje najniższą cenę za realizację zamówienia otrzyma 100 punktów. Pozostałe oferty zostaną mierzone zgodnie ze wzorem: (najniższa oferowana cena spośród zakwalifikowanych ofert/cena badanej oferty) x100. 2. Z uwagi na fakt, iż wymagania jakościowe o których mowa w art. 246 ust. 2 ustawy zostały wskazane w załączniku nr 1 do SWZ - Opisie przedmiotu zamówienia przedmiotu zamówienia Zamawiający jest uprawniony do zastosowania kryterium ceny o wadze przekraczającej 60%. Dokumenty opisujące przedmiot zamówienia są na tyle precyzyjne, że bez względu na fakt, kto będzie wykonawcą przedmiotu zamówienia jedyną różnicą będą zaoferowane ceny (tzn. przedmiot zamówienia jest zestandaryzowany, niezależnie od tego, który z Wykonawców go wykona).
5. Część zamówienia
5.1.
Część zamówienia: LOT-0001
Tytuł: Odbiór i zagospodarowanie odpadów w Gminie Radzionków w latach 2025-2026 - część I pn: "Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych w Gminie Radzionków w latach 2025 - 2026"
Opis: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów w Gminie Radzionków w latach 2025-2026. Przedmiot zamówienia dla części I obejmuje wykonanie następujących usług: a) odbiór odpadów niesegregowanych (zmieszanych) z zabudowy jednorodzinnej (budynki mieszkalne jednorodzinnej) i wielorodzinnej (budynki wielolokalowe); b) odbiór odpadów segregowanych z zabudowy jednorodzinnej (budynki mieszkalne jednorodzinne) i wielorodzinnej (budynki wielolokalowe) w systemie workowym; c) odbiór odpadów segregowanych z zabudowy wielorodzinnej (powyżej 7 lokali); d) odbiór odpadów wielkogabarytowych oraz wielkogabarytowego sprzętu elektrycznego i elektronicznego z terenu wszystkich (jednorodzinnych i wielorodzinnych) nieruchomości zamieszkanych; e) zorganizowanie i przeprowadzenie edukacji ekologicznej dla około 100-150 osób (dzieci, dorośli). Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia zawiera - Załącznik nr 1 SWZ - Opis przedmiotu zamówienia (dla części I).
Wewnętrzny identyfikator: Część I
5.1.1.
Przeznaczenie
Charakter zamówienia: Usługi
Główna klasyfikacja (cpv): 90500000 Usługi związane z odpadami
Dodatkowa klasyfikacja (cpv): 90511000 Usługi wywozu odpadów, 90512000 Usługi transportu odpadów, 90513100 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych, 90533000 Usługi gospodarki odpadami, 90511300 Usługi zbierania śmieci, 90511200 Usługi gromadzenia odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
5.1.2.
Miejsce realizacji
Podpodział krajowy (NUTS): Bytomski (PL228)
Kraj: Polska
Informacje dodatkowe: Miejscem świadczenia usługi jest Radzionków
5.1.3.
Szacowany okres obowiązywania
Data początkowa: 01/01/2025
Data zakończenia trwania: 31/12/2026
5.1.6.
Informacje ogólne
Zastrzeżony udział: Udział nie jest zastrzeżony.
Projekt zamówienia niefinansowany z funduszy UE
Zamówienie jest objęte zakresem Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA): nie
Przedmiotowe zamówienie jest odpowiednie również dla małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP)
5.1.9.
Kryteria kwalifikacji
Źródła kryteriów wyboru: Uwaga
Kryterium: Wpis do odpowiedniego rejestru zawodowego
Opis: 1. Wykonawca musi wykazać, iż posiada kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, a w szczególności: a) posiada wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Radzionków (zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 399); b) posiada wpis do Rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami (tzw. ,,Rejestr BDO" - dostępny pod adresem internetowym: www.bdo.mos.gov.pl) zgodnie z ustawą z dnia 14.12.2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 z późn. zm.); c) spełnia wymagania określone w art. 9d ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2024 r. poz. 399) oraz rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
Kryterium: Referencje dotyczące określonych usług
Opis: 1. Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie należycie wykonał lub należycie wykonuje usługę lub usługi polegające na przekazaniu łącznie w przeciągu kolejnych 12 miesięcy kalendarzowych (zgodnie z załącznikiem nr 5 do SWZ), m.in.: a) minimum 3.500,00 Mg odpadów zmieszanych o kodzie 20 03 01 (zgodnie z katalogiem odpadów) na instalację do odzysku lub unieszkodliwiania odpadów; b) minimum 400,00 Mg odpadów ulegających biodegradacji zebranych selektywnie o kodzie 20 02 01 (zgodnie z katalogiem odpadów) na instalację do odzysku odpadów; c) na instalację do odzysku odpadów minimum 500,00 Mg odpadów selektywnie odebranych łącznie z następujących rodzajów odpadów: szkła, papieru i tektury, tworzyw sztucznych, metali i opakowań wielomateriałowych zbieranych selektywnie spośród niżej wymienionych kodów (zgodnie z katalogiem odpadów): 20 01 01 Papier i tektura 20 01 02 Szkło 20 01 39 Tworzywa sztuczne 20 01 40 Metale 15 01 01 Opakowania z papieru i tektury 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych 15 01 05 Opakowania wielomateriałowe 15 01 04 Opakowania z metali 15 01 07 Opakowania ze szkła Warunek uznaje się za spełniony w przypadku wykazania przez Wykonawcę przekazania na instalację do odzysku odpadów 500 Mg dowolnego kodu lub kodów odpadów wybranych z powyższej listy.
Kryterium: Narzędzia, zakłady lub sprzęt techniczny
Opis: 1. Wykonawca musi wykazać dysponowanie (dysponuje lub będzie dysponował) odpowiednimi narzędziami, wyposażeniem zakładu i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami, zgodnie z załącznikiem nr 6 do SWZ): a) minimum 2 samochodami bezpylnymi (śmieciarkami) do opróżniania pojemników przeznaczonych do gromadzenia odpadów zmieszanych. Śmieciarki spełniające wymagania minimum normy minimum Euro V, o minimalnej kubaturze 10 m3; b) minimum 1 samochód (śmieciarka małogabarytowa) o dopuszczalnej masie całkowitej do 10 000 kg. do opróżniania pojemników jw., przystosowana do odbioru odpadów w wąskiej zabudowie; Zamawiający nie stawia wymogu wyposażenia samochodu w urządzenie kompaktujące; c) minimum 2 samochodami przystosowanymi do odbierania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych, w tym jeden przystosowany do odbioru odpadów w wąskiej zabudowie; d) minimum 1 samochód typu śmieciarko - myjka do opróżniania pojemników przeznaczonych do gromadzenia odpadów biodegradowalnych. Śmieciarki spełniające wymagania minimum normy Euro V.
5.1.10.
Kryteria udzielenia zamówienia
Kryterium:
Rodzaj: Cena
Opis: 1. Wykonawca, który zaoferuje najniższą cenę za realizację zamówienia otrzyma 100 punktów. Pozostałe oferty zostaną mierzone zgodnie ze wzorem: (najniższa oferowana cena spośród zakwalifikowanych ofert/cena badanej oferty) x100. 2. Z uwagi na fakt, iż wymagania jakościowe o których mowa w art. 246 ust. 2 ustawy zostały wskazane w załączniku nr 1 do SWZ - Opisie przedmiotu zamówienia przedmiotu zamówienia Zamawiający jest uprawniony do zastosowania kryterium ceny o wadze przekraczającej 60%. Dokumenty opisujące przedmiot zamówienia są na tyle precyzyjne, że bez względu na fakt, kto będzie wykonawcą przedmiotu zamówienia jedyną różnicą będą zaoferowane ceny (tzn. przedmiot zamówienia jest zestandaryzowany, niezależnie od tego, który z Wykonawców go wykona).
5.1.11.
Dokumenty zamówienia
Adres dokumentów zamówienia: https://radzionkow.logintrade.net/zapytania_email,178594,e417faf0d7e1fa542255889635a7c5ee.html
5.1.12.
Warunki udzielenia zamówienia
Warunki zgłoszenia:
Zgłoszenie elektroniczne: Wymagane
Adres na potrzeby zgłoszenia: https://radzionkow.logintrade.net/zapytania_email,178594,e417faf0d7e1fa542255889635a7c5ee.html
Języki, w których można składać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału: polski
Katalog elektroniczny: Niedozwolone
Oferty wariantowe: Niedozwolone
Opis gwarancji finansowej: Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości: dla części I: 150.000,00 zł. Wadium musi obejmować cały okres związania z ofertą. Szczegółowe wymagania dot. wadium zostały szczegółowo opisane w rozdziale XIX SWZ.
Termin składania ofert: 22/11/2024 10:00:00 (UTC+1)
Termin, do którego oferta musi pozostać ważna: 90 Dni
Informacje na temat publicznego otwarcia:
Data otwarcia: 22/11/2024 10:30:00 (UTC+1)
Warunki zamówienia:
Wykonanie zamówienia musi odbywać się w ramach programów zatrudnienia chronionego: Nie
Fakturowanie elektroniczne: Dozwolone
Stosowane będą zlecenia elektroniczne: tak
Stosowane będą płatności elektroniczne: tak
5.1.15.
Techniki
Umowa ramowa: Brak umowy ramowej
Informacje o dynamicznym systemie zakupów: Brak dynamicznego systemu zakupów
5.1.16.
Dalsze informacje, mediacja i odwołanie
Organ odwoławczy: Krajowa Izba Odwoławcza
Organizacja udzielająca dodatkowych informacji na temat procedur odwoławczych: Krajowa Izba Odwoławcza
TED eSender: Publications Office of the European Union
5.1.
Część zamówienia: LOT-0002
Tytuł: Odbiór i zagospodarowanie odpadów w Gminie Radzionków w latach 2025-2026 - część II
Opis: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów w Gminie Radzionków w latach 2025-2026. Przedmiot zamówienia dla części II obejmuje 3 zadania i wykonanie następujących usług: a) obsługa Gminnego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych oraz odbiór i zagospodarowanie zebranych w nim odpadów komunalnych; b) zbiórka wraz z zagospodarowaniem odpadów specjalnych, w tym: leków z pojemników rozstawionych w aptekach na terenie gminy oraz zużytych baterii i akumulatorów małogabarytowych z pojemników ustawionych w instytucjach na terenie gminy; c) utworzenie i obsługa punktu napraw i ponownego użycia produktów lub części produktów niebędącymi odpadami; d) zorganizowanie i przeprowadzenie edukacji ekologicznej dla około 100-150 osób (dzieci, dorośli). Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia zawiera - Załącznik nr 1 SWZ - Opis przedmiotu zamówienia (dla części II).
Wewnętrzny identyfikator: Część II
5.1.1.
Przeznaczenie
Charakter zamówienia: Usługi
Główna klasyfikacja (cpv): 90500000 Usługi związane z odpadami
5.1.2.
Miejsce realizacji
Podpodział krajowy (NUTS): Bytomski (PL228)
Kraj: Polska
5.1.3.
Szacowany okres obowiązywania
Data początkowa: 01/01/2025
Data zakończenia trwania: 31/12/2026
5.1.6.
Informacje ogólne
Zastrzeżony udział: Udział nie jest zastrzeżony.
Projekt zamówienia niefinansowany z funduszy UE
Zamówienie jest objęte zakresem Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA): nie
5.1.9.
Kryteria kwalifikacji
Źródła kryteriów wyboru: Uwaga
Kryterium: Wpis do odpowiedniego rejestru zawodowego
Opis: Wykonawca musi wykazać, iż posiada kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, a w szczególności posiada zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów, wydane przez właściwy organ zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 z późn. zm.);
Kryterium: Referencje dotyczące określonych usług
Opis: Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie należycie wykonał lub należycie wykonuje usługę lub usługi polegające na zbieraniu łącznie w przeciągu kolejnych 12 miesięcy kalendarzowych (zgodnie z załącznikiem nr 5 do SWZ) odpadów komunalnych w ilości minimum 500 t (zgodnie z załącznikiem nr 5 do SWZ).
Kryterium: Narzędzia, zakłady lub sprzęt techniczny
Opis: Wykonawca musi wykazać dysponowanie (dysponuje lub będzie dysponował) odpowiednimi narzędziami, wyposażeniem zakładu i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami, zgodnie z załącznikiem nr 6 do SWZ): a) minimum 1 samochodem (bramowiec) do opróżniania kontenerów typu KP; b) minimum 1 samochodem (hakowiec) do opróżniania kontenerów 5m3, 7m3 i 10 m3.
5.1.10.
Kryteria udzielenia zamówienia
Kryterium:
Rodzaj: Cena
5.1.11.
Dokumenty zamówienia
Adres dokumentów zamówienia: https://radzionkow.logintrade.net/zapytania_email,178594,e417faf0d7e1fa542255889635a7c5ee.html
5.1.12.
Warunki udzielenia zamówienia
Warunki zgłoszenia:
Zgłoszenie elektroniczne: Wymagane
Adres na potrzeby zgłoszenia: https://radzionkow.logintrade.net/zapytania_email,178594,e417faf0d7e1fa542255889635a7c5ee.html
Języki, w których można składać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału: polski
Katalog elektroniczny: Niedozwolone
Opis gwarancji finansowej: Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości dla części II: 25.000,00 zł. Wadium musi obejmować cały okres związania z ofertą. Szczegółowe wymagania dot. wadium zostały szczegółowo opisane w rozdziale XIX SWZ.
Termin składania ofert: 22/11/2024 10:00:00 (UTC+1)
Termin, do którego oferta musi pozostać ważna: 90 Dni
Informacje na temat publicznego otwarcia:
Data otwarcia: 22/11/2024 10:30:00 (UTC+1)
Warunki zamówienia:
Wykonanie zamówienia musi odbywać się w ramach programów zatrudnienia chronionego: Nie
Fakturowanie elektroniczne: Dozwolone
Stosowane będą zlecenia elektroniczne: tak
Stosowane będą płatności elektroniczne: tak
5.1.15.
Techniki
Umowa ramowa: Brak umowy ramowej
Informacje o dynamicznym systemie zakupów: Brak dynamicznego systemu zakupów
5.1.16.
Dalsze informacje, mediacja i odwołanie
Organ odwoławczy: Krajowa Izba Odwoławcza
Organizacja udzielająca dodatkowych informacji na temat procedur odwoławczych: Krajowa Izba Odwoławcza
TED eSender: Publications Office of the European Union
8. Organizacje
8.1.
ORG-0001
Oficjalna nazwa: Gmina Radzionków, z siedzibą w Urzędzie Miasta Radzionków
Numer rejestracyjny: 6452507545
Departament: Referat ds. Funduszy Zewnętrznych i Zamówień Publicznych
Miejscowość: Radzionków
Kod pocztowy: 41-922
Podpodział krajowy (NUTS): Bytomski (PL228)
Kraj: Polska
Punkt kontaktowy: Referat ds. Funduszy Zewnętrznych i Zamówień Publicznych
E-mail: zamowienia@radzionkow.pl
Telefon: +48323887106
Adres strony internetowej: https://bip.radzionkow.pl
Adres na potrzeby wymiany informacji (URL): https://radzionkow.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
Role tej organizacji:
Nabywca
8.1.
ORG-0002
Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza
Numer rejestracyjny: 5262239325
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Podpodział krajowy (NUTS): Miasto Warszawa (PL911)
Kraj: Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Telefon: +48224587801
Role tej organizacji:
Organ odwoławczy
Organizacja udzielająca dodatkowych informacji na temat procedur odwoławczych
8.1.
ORG-0000
Oficjalna nazwa: Publications Office of the European Union
Numer rejestracyjny: PUBL
Miejscowość: Luxembourg
Kod pocztowy: 2417
Podpodział krajowy (NUTS): Luxembourg (LU000)
Kraj: Luksemburg
E-mail: ted@publications.europa.eu
Telefon: +352 29291
Adres strony internetowej: https://op.europa.eu
Role tej organizacji:
TED eSender
11. Informacje o ogłoszeniu
11.1.
Informacje o ogłoszeniu
Identyfikator/wersja ogłoszenia: c634cd1d-7fc3-45d4-b12c-4d3e7e75a3a6 - 01
Typ formularza: Procedura konkurencyjna
Rodzaj ogłoszenia: Ogłoszenie o zamówieniu lub ogłoszenie o koncesji - tryb standardowy
Podrodzaj ogłoszenia: 16
Ogłoszenie - data wysłania: 15/10/2024 12:07:03 (UTC)
Języki, w których przedmiotowe ogłoszenie jest oficjalnie dostępne: polski
11.2.
Informacje o publikacji
Numer publikacji ogłoszenia: 625844-2024
Numer wydania Dz.U. S: 202/2024
Data publikacji: 16/10/2024
Miejsce i termin składania TERMIN SKŁADANIA ofert: 22/11/2024 10:00:00 (UTC+1)
Termin, do którego oferta musi pozostać ważna: 90 Dni
Wymagania dostępne w oryginalnej treści ogłoszenia i/lub w załącznikach
Specyfikacja Dokumenty zamówienia
Adres dokumentów zamówienia: https://radzionkow.logintrade.net/zapytania_email,178594,e417faf0d7e1fa542255889635a7c5ee.html
Źródło internet
Data dodania 16.10.2024
Termin składania ofert 22.11.2024
Branże:
  • sprzątanie pielęgnacja - terenowa
    • wywóz śmieci, asenizacja, opróżnianie szamba
  • środowisko naturalne ekologia
    • programy edukacji ekologicznej
  • utylizacja odpadów oczyszczalnie
    • utylizacja odpadów
    • utylizacja odpadów niebezpiecznych
    • utylizacja odpadów komunalnych
    • utylizacja odpadów elektronicznych
WERSJA DO DRUKU